[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber]
[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]m hub för östkusten.
Enligt Transatlantic ingår förändringarna i genomförandet av rederiets långsiktiga strategi, där fokus bland annat ligger på att under 2014 utveckla dörr till dörr-trafiken av enhetsberett gods och skapa en ökad tillförlitlighet för sina kunder.
En förändring i trafiken är att man vid årsskiftet startat en veckovis containerlinje mellan Norrköping och Hull i England och att Norrköping därmed tillkommit som hub för den svenska östkusten, samtidigt som man har tagit bort ett antal hamnar, däribland Västerås.
Syftet med dessa förändringar är att man vill effektivisera servicen när det gäller det enhetsberedda godset, samtidigt som man vill stärka sin position på den växande östkusten och vara fortsatt konkurrenskraftig till olika destinationer i Mälardalen och Stockholm.
Enligt Transatlantic har det nya seglingsschemat också som mål att stödja tillväxten i Szczecin-Hull-trafiken och att göra det möjligt att utveckla trafiken mellan Hamburg och Hull.
[/flowy_subscriber_only]