Fotograf: Stena Line

Kategori: Passagerarsjöfart

Stena Line fortsätter satsa på Danica

Stena Line har presenterat en av sina största satsningar någonsin på linjen Göteborg–Fredrikshamn och gör Stena Danica till en testarena för nya tjänster och upplevelser.

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]änster och upplevelser.

Under måndagen visade Stena Line upp det nya inglasade soldäcket ombord på Stena Danica – The Reef Bar, en förlängning av rederiets karibiska äventyrsbad The Reef i Fredrikshamn. Det nya soldäcket har, likt äventyrsbadet, västindiskt tema på allt från mat och dryck till personalens uniformer.

– The Reef Bar är en del av det investeringsprogram vi genomför för att lyckas uppnå våra högt uppsatta mål. Det känns väldigt kul att kunna erbjuda våra passagerare detta, samtidigt som vi förhoppningsvis kan locka en ny målgrupp med denna typ av ombyggnation. Denna typ av satsning ger våra resenärer chansen att njuta av något man annars inte ser på denna sida av Atlanten, säger Tony Michaelsen, chef för Stena Lines Danmarkslinjer, i ett pressmeddelande.

Danica blir testbädd

Det nya soldäcket kommer att ha plats för 350 personer.

Totalt har rederiet investerat 25 miljoner kronor i Stena Danica, förutom The Reef Bar har de även genomfört andra ombyggnationer ombord och påbörjat en satsning på digitalisering i hela Stena Line.

”Stena Danica blir testarenan för nya tjänster och upplevelser”, skriver rederiet.

Målsättningen är att investeringarna ska öka antalet resenärer med 300.000 under de närmaste åren.

[/flowy_subscriber_only]

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]