RoRo - Hoistable car decks

Fotograf: MacGregor

Kategori: Fartygsutrustning

Flera nya order till MacGregor

MacGregor levererar lasthanteringsutrustning till post-Panamax roro-fartyg för CLdN och däcksmaskiner för olika typer av tankfartyg.

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]ika typer av tankfartyg.

Sydkoreanska Hyundai Heavy Industries beställer roro-utrustning för två 8.000 filmeters roro-fartyg från MacGregor. Fartygen byggs på Hyundai Mipo Dockyard (HMD) för CLdN (Cobelfret), med option för ytterligare tre. Nybyggena blir 235 meter långa och 35 meter breda.

De två fartygen kommer att inleda linjetrafik för CLdN i Nordeuropa under 2017.

2.200 ton

MacGregors leverans omfattar akterramp, interna ramper, portar och elektriskt opererade hängdäck, totalt 2.200 ton utrustning per fartyg.

– Efter leveransen kommer MacGregor att fortsätta med support till CLdN för att i samarbete med rederiet leverera bästa möjliga lönsamhet under livscykeln, säger Karl-Axel Persson, Senior Sales Manager på MacGregor RoRo.

Däcksmaskiner till tankfartyg

MacGregor har även nyligen tagit hem order på leverans av däcksmaskiner till flera olika fartyg under byggnad i Sydkorea. Utrustning levereras till 12 VLCC-tankfartyg, fyra Suezmax-tankfartyg, sex LPG-tankfartyg, ett LEG-tankfartyg (liquefied ethylene gas), två LR-produkttankfartyg och en LNG/FSRU (floating storage regasification unit) för lagring och återförgasning av LNG.

[/flowy_subscriber_only]

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]