[flowy_not_logged_in] [flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link] [/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber] [/flowy_non_subscriber] [flowy_subscriber_only]ala tjänster som gör att hela sjöfartssektorn kan delta i att bygga, marknadsföra och sälja kurser, säger Tomas Lindberg, VD för Seably, i ett pressmeddelande. Seably AB är före detta Shipgaz Training, ett dotterbolag till Svensk Sjöfart.
Den nya digitala utbildningsplattformen lanseras under tisdagen, och ger möjlighet för användare att ta del av redan existerande kurser eller utforma och lägga upp egna. Företag som lägger upp egna utbildningar kan tjäna pengar genom en delad royaltypool med månatliga utbetalningar.
Utbildningar som redan finns på Seablys plattform är bland annat flaggstatsgodkända STCW-kurser, lagstadgade utbildningar och introduktionskurser.
– Vi erbjuder detta på en plattform som fungerar bra på nätet och via mobilappar för iOS och Android. Apparna är byggda för användning till sjöss och används med en långsam internetanslutning. De använder samma tekniker som Spotify och Netflix, där sjömän kan ladda ner kurser lokalt på sin mobila enhet och slutföra utbildningarna utan en internetanslutning, säger Tomas Lindberg.
Rederierna kommer att erbjudas en prenumerationstjänst där deras anställda kan få tillgång till hela innehållet på marknaden samt företagsspecifik utbildning.
– Vi tror att vi har utvecklat något nytt och spännande som det finns stor efterfrågan på, och vi är glada att äntligen kunna lansera detta, säger Tomas Lindberg.
[/flowy_subscriber_only]