Fotograf: Hogia

Kategori: Passagerarsjöfart

Hogia landstiger i Asien

Hogia Ferry Systems levererar bokningssystem till Bintan Resort Ferries i Singapore och får därmed sin första kund i Asien.

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]in första kund i Asien.

Hogia Ferry Systems i Vasa, som ingår i den svenska Hogia-gruppen, har avtalat med det singaporebaserade färjebolaget Bintan Resort Ferries om leverans av bokningssystemet Bookit. Inom Hogia Ferry Systems tittar man redan på vilka nya möjligheter avtalet innebär.

– Nu tar vi steget in i en, för oss, ny världsdel. Vi tittar på om vi kan knyta fler kunder till oss i Asien, som är en mycket spännande marknad, bekräftar Niclas Blomström, bolagschef på Hogia Ferry Systems.

Växande trafik

Bintan Resort Ferries opererar färjetrafik mellan Singapore och den närbelägna indonesiska turistön Bintan. Turismen på ön uppges öka kraftigt. Rederiet behöver ett nytt system för att kunna erbjuda kunderna smidigare bokningar, som i sin tur innebär bland annat snabbare bagagehantering och check-in.

– Efter att ha granskat olika bokningssystem bestämde vi oss för Bookit. Det är ett modernt och flexibelt system som är uppskattat på marknaden. Det kommer att kunna möta alla våra behov när vår verksamhet växer. Samarbetet med Hogia säkerställer en trygg och säker bokningsprocedur, såväl idag som i framtiden, säger Sebastian Koh, bolagschef på Bintan Resort Ferries.

[/flowy_subscriber_only]

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]