Fotograf: Pär-Henrik Sjöström

Kategori: Passagerarsjöfart

Outlet väntas öka resandet

Stena Line hoppas på att locka fler passagerare i sommar med nytt butikskoncept på Stena Danica.

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]oncept på Stena Danica.

Till högsäsongen introducerar Stena Line ett nytt koncept med en outletbutik ombord på Stena Danica på linjen Göteborg–Frederikshavn. Detta är ett led i Stena Lines arbete med att utveckla utbudet ombord. Utbudet kommer bland annat att bestå av kända varumärken inom herr- och dammode, accessoarer, jeans och barnkläder.

Populärt med shopping

När Stena Line introducerade sin bordershop ombord 2014 ökade resandet kraftigt. Under det första året fördubblades dagsresenärerna som i första hand reser för att shoppa billigt.

– Resande och shopping är våra största fritidsintressen. Våra dagsresenärer får nu ännu en anledning att ta färjan till Frederikshavn. Vi tror att det här ytterligare kommer att öka intresset för att resa med oss, säger Tony Michaelsen, chef för linjerna mellan Sverige och Danmark.

Outlet One drivs av Airport Retail Group med butiker i Norge, Sverige och till sjöss.

[/flowy_subscriber_only]

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]