Fotograf: Concordia Maritime

Kategori: Tank

Förlängd charter för två P-Max

Det blir fortsatt sysselsättning i Asien och Stillahavsregionen för två av Concordia Maritimes produkttankfartyg av typen P-Max.

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]nkfartyg av typen P-Max.

Concordia Maritime förnyar kontraktet med ett stort olje- och gasbolag för konsekutiva frakter med P-Max-tankfartygen Stena Provence och Stena Polaris. Avtalet uppges gälla fram till sommaren 2015.

– Detta är en bekräftelse på att våra P-Max-fartyg gör stor skillnad när de utnyttjas rätt. Vi är mycket glada att kunna förlänga chartern, som vi tillsammans med vår affärspartner med framgång och över lång tid har utvecklat i denna del av världen, säger Kim Ullman, vd för Concordia Maritime. 

Litet djupgående

Concordia Maritime uppger att tankfartyg av typen P-Max är speciellt lämpade för den här rutten tack vare sitt relativt ringa djupgående. Fartygen har en längd på 183 meter, samma som en konventionell MR-tanker, men har en bredd på 40 meter, vilket gör det möjligt att lasta cirka 50.000 ton på 11 meters djupgående.

– Hela året har vi jobbat hårt med att implementera en mer offensiv charterstrategi för att maximera fartygens goda intjäningskapacitet, något som också är fallet inom ramen för det här avtalet, säger Kim Ullman.

[/flowy_subscriber_only]

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]