Fotograf: Pär-Henrik Sjöström

Kategori: Folk/företag | Passagerarsjöfart

Viking Line bäst på service

Viking Line ger bäst service till havs, enligt Service Score som årligen mäter kundnöjdheten hos företag, myndigheter och organisationer.

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]eter och organisationer.

Viking Line var tillsammans med två andra rederier nominerade i kategorin Transporter till sjöss. Vid tre tidigare tillfällen (2013, 2014, 2016) har Viking Line förärats utmärkelsen Bästa Service. I går i Stockholm blev det en fjärde, uppger Viking Line i ett pressmeddelande.

6,5 miljoner resenärer

– Det är en ära att vinna Service Score för fjärde gången, det är ju ett fantastiskt fint erkännande direkt från våra kunder. Vi strävar efter att ge service på högsta nivå till alla våra 6,5 miljoner resenärer, genom hela resecykeln från bokningen till terminalen och upplevelsen ombord på fartygen. Det här priset ger oss på Viking Line drivkraft att fortsätta utveckla en kundupplevelse utöver det vanliga, säger Kenneth Gustavsson, försäljningsdirektör på Viking Line Skandinavien i pressmeddelandet.

200 företag

Service Score mäter sedan 2012 kundnöjdheten och bemötandet hos närmare 200 svenska företag, myndigheter och organisationer i en rad olika tjänstebranscher. Ett riksrepresentativt urval av flera tusen svenska konsumenter svarar i mätningen på frågor om hur servicen och kundbemötandet fungerar.

[/flowy_subscriber_only]

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]