Nio utställare samlas i SMTF:s svenska paviljong på SMM i Hamburg.
I dag tisdag kör den igång, SMM 2018, som arrangörerna kallar den ledande sjöfartsmässan i världen. På över 90.000 kvadratmeter i 13 olika hallar samlas 2.289 utställare från 69 länder. För två år sedan, då mässan arrangerades senast, hade den cirka 50.000 besökare från 124 länder.
Grönt och digitalt
Motto för årets mässa är ”Trends in SMMart Shipping”. Bland annat kommer det att handla om digitalisering och grön sjöfart.
Den svenska paviljongen, med SMTF som drivande kraft, har i år nio utställare.
– Med den svenska paviljongen stärker vi den svenska industrins varumärke, säger Eva Errestad, processledare på SMTF.
SMM special download
Sjöfartstidningen ger ut ett specialnummer på engelska som presenterar i första hand svenska framsteg på vägen mot klimatsmarta transporter.
Här kan du ladda ned tidningen: SMMspecial – PDF 5 MB