Fotograf: Fredrik Davidsson

Kategori: Ekonomi | Folk/företag

Stora förväntningar hos utställarna

 

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]> 

Sigma Färg är tidigt klara med sin monter på DSM15. Johan Borgström och Peder Bjellekjær sitter i lugnet före stormen när Sjöfartstidningen säger hej.

– Det handlar om att knyta kontakter och träffa både nya och gamla kunder. Vi är rätt välkända bland rederierna här ute även om vi inte känner alla, säger Johan Borgström, sales manager MPC, som tillsammans med kollegan Peder Bjellekjær satt upp Sigma Färgs monter i Donsöhallen och sitter och hoppas på att det kan bli lite affärer under de två dagar som DSM15 pågår.

Många möjligheter

– Kanske, kanske man kan börja att prata här och så blir det affär senare. Så pratar man om pågående projekt också, säger Peder Bjellekjær.

– Här börjar man prata med kunder redan på färjan ut till Donsö, säger Johan Borgström.

Svensk mässa

Donsömässans fördelar är de rörande överens om.

– Norshipping och SMM i Hamburg är så stora så du vet knappt vem du pratat med när du åker därifrån. Här vet du att du pratat med nästan alla som är här, säger Johan Borgström och kollegan instämmer och lägger till:

– Det här är en lokal svensk mässa, vi kommer rakt in i den svenska marknaden, säger Peder Bjellekjær.

[/flowy_subscriber_only]

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]