Fotograf: Pierre Adolfsson

Kategori: Ekonomi | Passagerarsjöfart

Stenas bordershop lockar resenärer

Stena Lines satsning på flytande bordershop har gett resultat. Från mars till slutet av maj steg försäljningen i butik på den svenska marknaden med hela 178 procent. 

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only] med hela 178 procent. 

Enligt Stena Line har den totala försäljningen på den svenska marknaden ökat stort jämfört med förra året – räknat i antalet gäster noterar man en ökning på 19 procent, en siffra som uppges vara bättre än på många år. 

Orsaken till den ökade försäljningen uppges bero på en ny prisstrategi, ett tydligare kommunikationskoncept samt en helt ny bokningssajt.

”Extra roligt”

– Den svenska marknaden har alltid varit en utmaning, konkurrensen är stenhård och resenärerna har väldigt höga krav. Därför känns det extra roligt att redovisa en kraftig ökning för såväl försäljning som för bokningar. Det bevisar att våra satsningar och målsättningar har gett resultat, säger Jari Virtanen, chef för Stena Lines reseverksamhet.

Kraftig ökning

Samtidigt som antalet bokningar ökat har även den totala försäljningen ombord ökat markant. En starkt bidragande orsak till detta uppges vara rederiets satsning på en flytande bordershop, något som innebar att försäljningen under kampanjperioden från den 1 mars till den 26 maj steg med hela 178 procent. 

Förutom att den kraftiga ökningen uppges bero på lägre priser anser Jari Virtanen, chef för Stena Lines reseverksamhet, att den också beror på en ”ökad shoppingupplevelse ombord”.

[/flowy_subscriber_only]

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]