[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber]
[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only] första halvåret 2017.
Trots beslutet att erbjuda fyra procents rabatt till alla sina P&I-medlemmar under 2017 och 2018 presterar The Swedish Club ett resultat på 19 miljoner US dollar för årets första halvår, jämfört med 11,2 miljoner dollar motsvarande period i fjol.
De fria reserverna är nu på toppnivån 213,8 miljoner dollar. Combined ratio, det vill säga premieintäkter i förhållande till försäkringsersättningar och driftskostnader, är 94 procent och fortsatt stabil med ett medeltal under 100 procent för de åtta senaste åren.
145 år
– Detta är ett speciellt år för The Swedish Club eftersom vi firar 145 år inom sjöförsäkring. Den asiatiska marknaden är fortsättningsvis en av våra nyckelmarknader och vi är också stolta över att fira 35 år i Hong Kong i år, säger Lars Rhodin, vd för The Swedish Club, i ett pressmeddelande.
Han säger också att tillväxten fortsätter stadigt i enlighet med plan och att det P&I-försäkrade tonnaget för redare och befraktare nu överstiger 70 miljoner brutto.
[/flowy_subscriber_only]