tisdag 13 augusti 2013
Nummer tre. Swedish Bulk på Klippan i Göteborg utökar flottan med ett tredje fartyg.

Statsmannalik begravning. I en närmast fullsatt kyrka tog familj, släkt, vänner och kollegor farväl av den store fiskarpojken från Donsö.

Trafikökning. Viking Grace har vind i seglen, Viking Cinderella testas på Finska viken och två färjor byter flagg.

Viktig inkomstkälla. Trots den politiska oron i landet har det aldrig fraktats så mycket genom kanalen på en enstaka dag.

Bjässe nr 2. Systerfartyget till Mærsk Mc-Kinney Møller får en lika stor TEU-kapacitet som premiärbygget.
Kylfartyg ratas. The Great White Fleet blir ett minne blott när bananproducenten övergår till att frakta sina varor i kylcontainrar.

Inga personskador. Ett förmodat tekniskt fel gjorde att Älvsnabben tappade styrförmågan och körde in i Stena Germanica.

Skroten väntar. Fartyget i tv-serien The Love Boat har gjort sin sista resa och ska nu huggas upp.

Tog in vatten. Dåligt väder rådde på torsdagskvällen när Kung Carl Gustaf av okänd anledning kom för nära land och gick på grund.

Har smält i sommar. Sovcomflot kan nu erbjuda kommersiella seglatser genom Nordostpassagen sex månader om året.
Nya platsannonser

4 veckor Sjöfartsverket, Norrköping

4 månader Luleå Hamn AB, Luleå

4 månader Luleå Hamn AB, Luleå

2 månader Tarbit Shipping AB, Skärhamn

2 månader Alba Tankers, Göteborg

3 veckor Nordic Storage, Oskarshamn

2 veckor Tallink Silja Line, Stockholm

2 månader TT-Line, Trelleborg

2 veckor LGM Engineering,
Följ oss på

Korsgatan 20
411 16 Göteborg · +46 31 712 17 50