tisdag 8 april 2014
Intensiv dag. Under årets Swedish Maritime Day i Svenska Mässan i Göteborg stod regeringens maritima strategi i fokus ihop med kravet på en konkret politik.

Del av handlingsplanen. EU-kommissionen har nu godkänt regeringens begäran om att utöka sjöfartsstödet. De nya reglerna träder i kraft 1 juni.

En plan. Regeringen har presenterat sin nationella transportplan för 2014 till 2025, sjöfarten spelar bi-roll.

Fartyg nr 3. Nytillskottet Swe-Carrier ska ut spot-marknaden och gå i Östersjön, Nordsjön och till Medelhavet.
Tappar. Viking Supply Ships förlorar ett charterkontrakt för kommande borrsäsong.

Går hyfsat. Dansk-tyska Scandlines levererar tillfredsställande resultat på en svår marknad.

Succé. Svenskarna har uppskattat möjligheten att handla billig alkohol ombord på Stena-färjorna.

Ny sysselsättning. Godby Shippings roro-fartyg Mimer får fransk charter i Medelhavet.

Ny 20-årsplan. Nordens största hamn vill bli ännu större och planerar för fler och större logistikytor plus nya kajplatser för energiprodukter.

Nya platsannonser

4 veckor Sjöfartsverket, Norrköping

4 månader Luleå Hamn AB, Luleå

4 månader Luleå Hamn AB, Luleå

2 månader Tarbit Shipping AB, Skärhamn

2 månader Alba Tankers, Göteborg

3 veckor Nordic Storage, Oskarshamn

2 veckor Tallink Silja Line, Stockholm

2 månader TT-Line, Trelleborg

2 veckor LGM Engineering,
Följ oss på

Korsgatan 20
411 16 Göteborg · +46 31 712 17 50