[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber]
[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]asthanteringsutrustning.
Wärtsilä levererar tre 12-cylindriga och två sexcylindriga Wärtsilä 50DF dual-fuel huvudmaskiner till Tallinks nybygge för linjen Helsingfors–Tallinn.
Vidare ingår bland annat axelledning med två propellrar med fasta blad i Wärtsiläs leverans. Maskineriet kommer i första hand att använda flytande naturgas (LNG) som bränsle. Utrustningen levereras till varvet i början av 2016.
MacGregor svarar för all roro-lasthanteringsutrustning i nybygget. Denna ”turnkey”-leverans omfattar bland annat portar och ramper i för och akter, hissbara ramper och plattformar, samt portar för passagerare, lots och bunkring. MacGregor levererar utrustningen under 2016.
Nybygget ska överlåtas av Meyer Turku till Tallink i början av 2017.
[/flowy_subscriber_only]
Kommentarer
Anonymous
det är konstigt att dom har råd att beställa ett nybygge fast det går jätte dåligt för tallink??? som tillex att dom måste flagga om seawind etc o säga upp anställda och ändå beställa nytt ??? vad srämmer inte????
MH
Tallink visar stor vinst år ut och år in , vad har du fått uppgiften att det dåligt ifrån?
Artikeln är stängd för fler kommentarer