Fotograf: Pierre Adolfsson

Kategori: Fartygsaffärer | Tank

Nya inbefraktningar för Concordia

Concordia Maritime och Stena Bulk kontrakterar in ytterligare två MR-fartyg och förlänger samtidigt kontraktet för två andra fartyg.  

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]r två andra fartyg.  

Fartygen kommer att opereras av MR-poolen inom Stena Bulk (tidigare Stena Weco). Förlängningen av de två redan inkontrakterade MR-fartygen är på ytterligare ett år. 

Nischtrafik

Parallellt tecknas avtal om utbefraktning av P-MAX-fartyget Stena Performance. Utbefraktningen är på sex månader med möjlighet till sex månaders förlängning och kontraktspartner är ett globalt oljebolag som primärt kommer att använda fartyget för nischtrafik i Mellanöstern, enligt ett pressmeddelande från Concordia. 

Säkra sysselsättningen

– Vi agerar utifrån vår övertygelse om en gradvis allt starkare marknad från och med sommaren 2018. Genom inkontrakteringen av sammantaget sex fartyg (till vardera 50 procent) har vi nu på kort tid ökat intjäningsförmågan påtagligt. Samtidigt fortsätter vi arbetet med att söka nischtrader för våra P-MAX-fartyg, där deras unika egenskaper kommer väl till pass. Det nu ingångna kontraktet är här ett bra exempel. För vår del innebär kontraktet att vi säkrar sysselsättningen för fartyget sex månader framåt på en nivå klart över marknaden och standardfartyg, säger Kim Ullman, vd för Concordia Maritime i pressmeddelandet. 

[/flowy_subscriber_only]

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]