[flowy_not_logged_in] [flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link] [/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber] [/flowy_non_subscriber] [flowy_subscriber_only]rrangerar den svenska paviljongen. Istället för att ha ett tomt vakuum i kalendern planerar SMTF för en digital mässa med Skärgårdsredarna som medarrangör under en förmiddag i samma vecka, närmare bestämt den 9 september.
– Vi kunde inte bara sitta stilla med armarna i kors, vår verksamhet i SMTF handlar om att arrangera olika aktiviteter och seminarier. Den här idén kom genom att ett av våra medlemsföretag, Majnabbe Motor Diesel Service, frågade om vi kunde göra något just under den veckan istället för SMM, säger Fredrik von Elern som är verksamhetsansvarig på SMTF.
Besök montrar digitalt
Idén blev att arrangera en mässa online där de utställande företagen får webbutrymme likt digitala montrar. Med utgångspunkt från det får besökarna sedan gå in på en startsida och välja vilka företag som de vill göra besök hos, precis som på en fysisk mässa.
– Vi har sju företag som vill vara med på mässan. Man hör att många är nyfikna på att testa, säger Fredrik von Elern.
Hoppas på vidareutveckling
Nu hoppas de rent av att konceptet ska bli så framgångsrikt att framtidens mässor kan få alternativa arenor online.
– Det kostar både tid och pengar att ta sig till en mässa med boende och allt så detta är jättespännande, säger Liselotte Melkersson.
Läs mer om den nya digitala mässan i det senaste numret av Sjöfartstidningen, nummer 7/20. Lösnummer går att köpa här.
[/flowy_subscriber_only]