Fotograf: Tallink

Kategori: Fartygsutrustning | Passagerarsjöfart | Skeppsbyggnad

MAN-maskiner till MyStar

MAN levererar dual fuel-huvudmaskinerna till Tallinks färja MyStar som byggs i Raumo.

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]yStar som byggs i Raumo.

MAN Energy Solutions har fått beställning på huvudmaskinerna till den bil- och passagerarfärja som är under byggnation för Tallink på det finländska varvet Rauma Marine Constructions. Generatorerna i det diesel-elektriska maskineriet ska drivas av fem MAN 51/60DF-medelvarvsmaskiner med LNG som primärt bränsle.

Andra ordern

– Finland är alltid en innovativ marknad och det är angenämt att ta hem denna order. Detta är vår andra order på 51/60DF inom en kort tid i Östersjön efter att TT-Line placerade sin ropax-beställning tidigare i år, säger Lex Nijsen, chef för Four-Stroke Marine Sales, MAN Energy Solutions.

Leverans 2022

MyStar ska gå i trafik på linjen Helsingfors–Taillinn efter leverans i början av 2022. Hon blir 212 meter lång och får kapacitet för 2.800 passagerare.

[/flowy_subscriber_only]

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]