”Karen Danielsen” har sålts till Italien och kommer att bogseras till Neapel. Fartyget, som såldes ”as is”, har legat still sedan olyckan då hon rände in i Stora Bält-bron. ”Karen Danielsen” är byggt 1985 och kommer att repareras för att under namnet ”Samir” segla i Medelhavet, dock utan egna kranar. – Vi hade planer på att sälja några av våra fem Sietas 111-typfartyg, men ”Karen Danielsen” fanns inte med på listan, säger Jørn Staureby, marknadschef på Otto Danielsen. Man har dock sålt ytterligare ett fartyg, ”Etly Danielsen” som köpts av ett ryskt rederi i Vladivostok. Fartyget kommer under namnet ”Piru I” att segla mellan den ryska hamnen och Japan. – Vi fick ett mycket bra pris för henne, säger Staureby.I Otto Danielsens flotta finns nu tre systerfartyg. Två seglar i trafik för ett amerikanskt gruvbolag mellan Kamsar i Västafrika och Wilminton i USA respektive Antwerpen. Det tredje fartyget sysselsätts på spotmarknaden.
[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber]
[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only][/flowy_subscriber_only]