Fotograf: Rederi AB Donsötank

Kategori: Fartygsaffärer | Tank

Jurmo är nu Bonito

Nestes tankfartyg Jurmo blev Donsötanks Bonito i Uleåborg idag.

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]Bonito i Uleåborg idag.

Rederi AB Donsötank har idag, torsdag, tagit leverans av produkttankern Jurmo från Neste. Sjöfartstidningen har redan tidigare rapporterat om köpet av Jurmo och Purha, som gjordes upp i juni.

Överlåtelsen av Jurmo skedde i Uleåborg, varvid fartyget blev svenskt och fick det nya namnet Bonito. Systerfartyget Purha tas över om 14 dagar till tre veckor.

Målas om senare

– Bonito ligger nu i Uleåborg i norra Finland. Vi ligger kvar där några dagar för safety drills och familiarization med vår besättning som kommer ombord. Vi ska också byta namn och skorstensmärke. Sedan ska vi gå och lasta men vår lasthamn är inte klar ännu, säger Rederi AB Donsötanks vd Ingvar Lorensson till Sjöfartstidningen.

Resor på gång

Han säger vidare att fartyget kommer att börja på spotmarknaden.

– Det är Navix Maritime Chartering som är befraktare och de har redan några resor på gång.

[/flowy_subscriber_only]

Kommentarer

  • Gustav Andersson

    Harligt med nya batar. Grattis Donsotank!

  • Janne B

    Ett mycket stort Grattis Donsötank

  • Kapitänen

    Svensk flagg. Det blir en stående applåd för det!

    • Anonymous

      med svenska befäl och manskap?

  • Anonymous

    Congratulation Donso Tank. More vessel to come. Good luck and GOD bless.

  • Anonymous

    Härligt! Donsötank är toppen! Tänk om alla svenska rederier var som dom.

    • Anonymous

      Skriv en kommentar…Det håller jag verkligen med om, seriösa och hyggliga, det gläder mig att det går bra för dem.

  • c/o

    TAP eller svenskar?

  • Anonymous

    Grattis DT! Hoppas dessa fartyg går runt ekonomiskt, de lär inte vara billiga att köra med stora maskiner och kanske femton år kvar av livet. Nu gäller det för Navix att visa färg 🙂 15-17k USD per dag?

  • Anonymous

    Skulle nog tro att dom går runt. hur som haver så har ju NESTE kört dom ett antal år
    Stora maskiner och isklass ger ju flera möjligheter också

Artikeln är stängd för fler kommentarer

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]