Företag: Northern offshore Services AB

Sales coordinator

Northern Offshore Group är starkt drivet av entreprenörskap och består av flera väletablerade privatägda bolag med verksamheter inom den marina branschen. Företaget har en tydlig vision och värderingar grundade i den starka shipping- kulturen och entreprenörsandan från Donsö i Göteborgs södra skärgård. Northern Offshore Services (N-O-S) är en del av Northern Offshore Group och som under sina 10 år hela tiden varit en av de branschledande underleverantörerna till den internationella havsbaserade vindkraftsindustrin. Företagets nuvarande flotta består av 42 fartyg och koncernen har ca 250 anställda. Vår vison är BEST 365 – To be the best at what we do, every day! Besök vår hemsida för mer information om oss  http://www.n-o-s.eu/

Sales Coordinator

N-O-S befinner sig i en expansiv fas och söker nu en Sales Coordinator. Vi söker dig som trivs i en administrativ och koordinerande roll som har ett intresse av den maritima världen och vill bli en del av vår Chartering-avdelning. I rollen som Sales Coordinator kommer du stötta Chartering-avdelningen och vara med att skapa en positiv kundupplevelse bland företagets kunder. Hos N-O-S får du möjlighet att arbeta i ett expansivt och dynamiskt företag i en internationell miljö.

Arbetsuppgifter  

Du kommer agera som koordinator för vår anbudsprocess vilket betyder att du kommer vara i nära dialog med våra kunder. Du har i uppdrag att säkerställa att anbudsmaterial blir färdigt inom givna tidsrammar och stötta våra säljare och övriga avdelningar i anbudsprocessen. Du kommer ansvara för att samla in underlag från våra säljare och skapa kundfakturor på månadsbasis. Du kommer få sätta dig in i pågående kundkontrakt för att kunna känna till ev. ändringar som kan ha en påverkan på kundfakturan.   Vidare kommer du arbeta aktivt med vårt CRM system och hålla systemet uppdaterat. Du kommer även supportera vår CCO med övrigt förekommande administrativa uppgifter inom avdelningen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och du kommer rapportera till vår CCO. Du kommer tillhöra vår Chartering-avdelning med ett team på 10 personer.

Din profil

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning. Du har några års erfarenhet av en administrativ/ koordinerade roll gärna inom en sälj-  och marknadsavdelning.  Du trivs i en koordinerande roll och för att lyckas i rollen är du är strukturerad i ditt arbetsätt, uppmärksam på detaljer och noggrann.  Det är mediterande om du har erfarenhet av att delta och driva anbudsprocesser med internationella kunder.  För att kunna ge bästa möjliga service till våra kunder är det viktigt att du är serviceinriktad. Du har goda kunskaper inom MS Office och har lätt för att sätta dig in i olika IT-system. Då vår kundbas är internationell behöver du kunna utrycka dig obehindrat i tal och skrift på engelska och att du har dokumenterad erfarenhet att arbeta med dokumentation på engelska.

Ansökan

Låter detta intressant och du vill veta mer om tjänsten? Du är välkommen att kontakta Fredrik Hallqvist, CCO, på 0761-  80 80 11.  Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev till  [email protected] senast 27 maj. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]