[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber]
[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]ter lyckat pilotprojekt.
Under ett år har Helsingborgs Hamn provat containertruckar med hybridteknik från Konecranes. Testerna ska ha visat att bränslekostnaderna såväl som utsläpp minskar med cirka 30 procent under daglig drift, jämfört med en konventionell dieseltruck.
– Vi är väldigt nöjda med hybridtekniken och fördelarna med lägre utsläpp och bränsleförbrukning. Hybridtrucken har dessutom överträffat våra förväntningar inom användarvänlighet och arbetsmiljö, vilket är bra för våra förare. Det är bra att innovativ teknik kan utveckla hamnen och samtidigt stärka vår konkurrenskraft, säger Mats Fernebrand, inköpschef Helsingborgs Hamn.
[/flowy_subscriber_only]