Fotograf: Pierre Adolfsson

Kategori: Fartygsutrustning | RoRo | Skeppsbyggnad

Hallå där, Per Croner!

Hallå där, Per Croner – vd för TTS Marine som skrivt tre stora ordrar nyligen.

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]re stora ordrar nyligen.

Ni har dragit in över 200 miljoner på kort tid, går ni starkt?

– Vi har haft en god orderingång under året, den bästa på flera år men dock inte lika stark som åren före 2008 då en global lågkonjunktur inleddes. Jag vill inte kommentera hur mycket vi har dragit in hittills i år men det stämmer att det rör sig om runt 200 miljoner för hösten.

Vad är är skälet till uppgången?

– I år drar verkligen PCTC, den här fartygstypen dominerar på ordersidan. Vi hade väntat oss att bilfraktsrederierna skulle börja bygga fartyg anpassade för den nya Panamakanalen, så kallade post panamax-fartyg, men kanske inte så här snabbt. Många av de sex stora rederierna inom bilfrakt (Ray Shipping, Höegh Autoliners, Wilhelmsen, Wallenius, Eukor och Glovis red. anm.) har beställt.

Du är på resa i Asien, vad gör du där?

– TTS har en stor delegation på plats under en maritim mässa här i Sydkorea med en massa varv och rederier. För vår del är det en mycket viktig mässa, Sydkorea är en betydande marknad för oss och vi har precis besökt ett av varven vi samarbetar med.

 

[/flowy_subscriber_only]

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]