[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber]
[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]nt i ytterligare tre produkttankers.
De tre fartygen – Calypso, Cavatina och Corrido – är på 46.000 dwt vardera och byggdes 2010-2011 på Brodotrogir-varvet i Kroatien. Genom förvärvet utökar rederiet sin flotta med ytterligare tre fartyg i Medium Range-klassen.
Sedan tidigare har man 50/50-ägande ihop med Anglo-Atlantic-Steamship-gruppen i de fyra produkttankfartygen Tintomara, Tambourin, Amorina och Allegro. Samtliga sju fartyg är bortfraktade till Anglo-Atlantic-Steamship-gruppen på bareboat-basis.
Tankverksamheten inom Rederi AB Gotland bedrivs av dotterbolaget Gotland Tankers och samarbetet med just Anglo-Atlantic-Steamship-gruppen inleddes för drygt tio år sedan. Förutom 50/50-ägandet i nämnda sju fartyg äger man ytterligare sex produkttankfartyg.
[/flowy_subscriber_only]
Kommentarer
Anonymous
Laurin där har vi ett rederi som vi Svenska sjöfolk har byggd upp en gång i tiden. Och som fortfarande lever kvar inte dåligt. Ni kommer väl ihåg m/t Argentum och m/t Aurum. Detta ovan är kapital biten av sjöfarten. men kunskapen står besättningen för tro inte något annat. Jag säger bara göra rent för metanol last så vet alla som har seglat Chemtankers vad som gäller.
Karina Linnér, SMTF
Jättekul att våra rederier tror på framtiden! Grattis till förvärvet!
Anonymous
Roligt för affärerna och aktieägarna.
Robert
Hej Metanol
Du verkar ha någon intressant att berätta, så låt oss höra.
Anonymous
hej,,det låter ju bra,svensk besättning,,neeej det tror jag inte,,men nu är dt dags att ta bort alla tappare,så att alla svenska får jobb till sjöss,för det var ju tillfälligt eller nja ,bort med dom nu,hoppas facken ta i nu,,
Artikeln är stängd för fler kommentarer