[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber]
[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]ed en tredjedel vardera.
Det rör sig inte om ett skeppsmäkleri i traditionell mening.
– Gothia Tankers är en marknadsföringsplattform för tre rederier med redan etablerade varumärken, säger Joakim Lund på Thun Tankers/Gothia Tankers som jämför med flygbolagens allianssamarbeten.
Avsikten är att skapa en större flexibilitet gentemot kunderna genom att kunna erbjuda fler fartyg av olika storlek i rätt position.
– Det vi hoppas på är att kunna ta större volymkontrakt, säger Joakim Lund.
Företaget får inga egna anställda utan de som arbetar med verksamheten är kvar i sina respektive rederier.
Totalt omfattar samarbetet 33 produkttankfartyg, 15 i spannet 5.000 till 10.000 ton dödvikt samt 18 i segmentet 10.000 – 40.000 ton dödvikt.
[/flowy_subscriber_only]