Trots den pågående budgivningen om tyska klassificeringssällskapet Germanischer Lloyd planerar bolaget framåt och riktar därför uppmärksamheten mot nya fartygstyper och marknaden i Asien. – GL är känt som ”klassificeringssällskapet för containerfartyg”. Men vi har också ett brett register när det gäller bulkfartyg och tankers- och produktfartyg, därför måste vi få rederier inom dessa branscher att i större utsträckning utnyttja vår tekniska expertis, säger GL:s nya divisionschef i Östasien Volkmar Wasmansdorff i en kommentar till Lloyd’s List.Och satsningen på Asien är omfattande. Över 50 varv i Kina jobbar för närvarande med mer än 350 nybyggen klassificerade av GL, däribland har ett kontrakt nyligen skrivits med Qingshan Shipyard i Wuhan om klassificering av en kemtanker på 19.000 dwt för norska Utkilen Shipping. Samtidigt håller ett nytt kontor på att öppnas i Qingdao och tidigare i år öppnades kontor bland annat i Ningbo och Wuhan.
[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber]
[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only][/flowy_subscriber_only]