[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]
[flowy_non_subscriber]
[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only].000 dwt Suezmax-tanker.
– Den här affären förstärker ytterligare vår närvaro på den starka Suezmax-marknaden, säger Kim Ullman, CEO på Concordia Maritime, i ett pressmeddelande.
Fartyget, som Concordia Maritime inte har namngett, är på 158.000 dwt och byggdes i Sydkorea 2012. Kontraktet sträcker sig från augusti 2015 och ett år framåt, med option för ytterligare ett år.
Ska ingå i Stena Sonangol-pool
– I slutet av förra året chartrades till 50 procent en annan Suezmax-tanker, som liksom det nu inhyrda fartyget ska gå på den globala öppna marknaden inom Stena Sonangol Suezmax-poolen, säger Kim Ullman.
I den fartygspoolen ingår sedan tidigare Concordia Maritimes egenägda fartyg Stena Supreme.
– Vi ser den utökade satsningen på råoljesegmentet som ett bra komplement till vår P-Max-flotta omfattande tio fartyg med fokus på produkttanker.
[/flowy_subscriber_only]
Kommentarer
Aktieägarre i Concordia
Mycket positivt med hänsyn till nuvarande framtidsutsikter. Kim Ullman verkar vara en både omdömesgill och handlingskraftig person.
Också Aktieägare.
Aktien sjunker som en sten 🙁 Önskar att jag satsat i Lichtensteins ubåtsflotta istället.
Artikeln är stängd för fler kommentarer