En annorlunda kampanj

santa_line

Det märks att vi går mot juletider, trots att det fortfarande är drygt en och en halv månad till julafton. I Stockholm pågår redan förberedelserna för att bygga årets julgran på Skeppsbron. Och i Göteborg tar Stena Line ett helt nytt initiativ och kallar sig Santa Line fram till jul.

Rederiet ”stripade” till och med om texten på sidan på Stena Jutlandica. Det var emellertid en tillfällig striping så Santa Line-texten fanns bara på fartyget under måndagen för en film som finns på YouTube. Att göra en striping som skulle tåla höstvädret på Kattegatt under november och december bedömdes bli alltför dyrt.

Marknadsföringskampanjen innebär att Santa Line kommer att ersätta samtliga befintliga logotyper i alla kanaler som hemsidan, Facebook, Instagram, Twitter och YouTube. 

Namnbytet varar alltså till den 24 december. Sedan är det åter Stena Line som gäller. Tills dess blir det bland annat en digital välgörenhetskampanj på Facebook där pengarna oavkortat kommer att gå till UNICEF samt en mängd olika aktiviteter ombord för resenärerna, uppger Stena…, förlåt Santa Line.

Kommentarer

  • Anonymous

    Kul ide 🙂

Artikeln är stängd för fler kommentarer

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]