Fotograf: Stena Line

Kategori: Folk/företag | Passagerarsjöfart

200.000 till Mercy Ships synoperationer

Under en månads kampanj fick Stena Line och deras passagerare ihop hela 200.000 kronor till Mercy Ships välgörenhet.

[flowy_not_logged_in]
[flowy_login_link]Redan prenumerant? Logga in här[/flowy_login_link]
[/flowy_not_logged_in]

[flowy_non_subscriber]

Prenumerera

Se alla erbjudanden.


[/flowy_non_subscriber]
[flowy_subscriber_only]rcy Ships välgörenhet.

Pengarna kommer att ge Mercy Ships möjligheten att hjälpa 133 människor att få tillbaka synen ombord på sjukhusfartyget Africa Mercy.

Under november uppmuntrades Stena Lines gäster på samtliga 38 fartyg att avrunda sina köp uppåt och på så sätt skänka pengar till Mercy Ships, som seglar runt i världen med sitt sjukhusfartyg Africa Mercy för att erbjuda gratis och livsavgörande sjukvård till dem som behöver det mest.

Spontana inititativ

Det startades även ett imponerande antal medarbetarinitiativ för att samla in ytterligare pengar till välgörenhetsorganisationen. Bland annat rodde och cyklade några medarbetare över Irländska sjön, medan andra arrangerade tipspromenader i land och sålde hembakat ombord.

– En central del i vårt partnerskap med Mercy Ships är att öka kännedomen om organisationen. Den här kampanjen har inte bara resulterat i ett generöst monetärt bidrag från våra kunder, utan har också lett till att fler människor känner till Mercy Ships och deras inspirerande arbete. Mycket tack vare det stora engagemanget från våra medarbetare och deras initiativ runt om i Europa, säger Niclas Mårtensson, vd på Stena Line.

Sista stora avrundningen

Totalt har Stena Lines kunder bidragit med 175.324 kronor, vilket är mer än vad som samlades än under förra årets donationskampanj – som dessutom pågick under dubbelt så lång tid. Även Stena Line har valt att avrunda uppåt, och den totala summan om 200.000 kronor gör att Mercy Ships kan hjälpa 133 människor att få tillbaka synen ombord på sjukhusfartyget Africa Mercy.

Kampanjen Round Up for Charity inleddes första november och pågick under nästan fyra veckor. Kampanjen avslutades tisdagen den 27 november, ett datum som sammanföll med årets #GivingTuesday – en dag likvärdig med Black Friday eller Cyber Monday, då du i stället för att shoppa uppmanas att ge till välgörenhet.

[/flowy_subscriber_only]

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

[mc4wp_form]